A köznyelvben pénztárgép-rendeletként elhíresült új szabályozás közzététele után a Nemzetgazdasági Minisztérium azt is kihirdette, hogy a pénztárgépek lecseréléséhez lehetőség van állami támogatás igénylésére. A sikeres igényléshez azonban el kell igazodnunk a bürokrácia labirintusában – ehhez nyújt segítséget ez az írás.

A támogatással kapcsolatos szabályokat az NGM 16/2013. (VI. 3.) rendelete szabályozza. A rendelet szerint a támogatást az üzemeltető pénztárgép 2013. évi vásárlásához igényelheti. A pénztárgépeknek mindenképpen március 20-át megelőző engedéllyel kell rendelkezniük, kivéve, ha tulajdonosuk a pénztárgép kötelező alkalmazása alól korábban felmentést kapott. A támogatás megigényléséhez a jogosult üzemeltetőnek egy PTGREG adatlapot kell kitöltenie a Nemzeti Adó- és Vámhivatal weboldalán található útmutató alapján. A hatóság a kérelem elbírálása után egyedi kódot biztosít az üzemeltető számára, amelyet később az eladónak kell átadni, aki rögzíti ezt. Ez a kód egyébként nem csak a támogatás igénybevételére szolgál, egyben ez az üzembe helyezési kód is. Az eladónak a kódot legkésőbb december 31-ig meg kell kapnia, eddig az üzembe helyezésnek is le kell zajlania. Fontos, hogy a támogatás igénybevételét bizonyos kritériumokhoz kötik, és amennyiben az üzemeltető ezeknek nem felel meg, a kérelmet el is utasíthatják. Jogosultnak számítanak mindazok, akiknek nettó árbevétele legfeljebb félmilliárd forint volt 2011-ben, csak 2012. január 1. után kezdtek tevékenykedni rendelkeznek érvényes adószámmal, és nem folyik ellenük végelszámolási-, felszámolási-, csőd- vagy kényszertörlési eljárás sem. A 180 napot meghaladó időn keresztül fennálló, 1 millió forint feletti adó- és vámtartozás szintén kizáró ok lehet.